понеделник, 18 януари 2010 г.

Хибискус/Китайска роза/

Хибискуса е растение, което привлече вниманието ми още когато реших да се занимавам бонсай. Тогава в началото обаче нямах смелоста да започна. Все ми се виждаше , че листа им са големи. Не им пасва стеблото за бонсай. Не може да се гледа в обикновените за България условия. Но през 2007 се престраших. Намерих си една китайска роза изоставена и собственика бе решил да я изхвърли. Аз разбира се, я взех и се помъчих за това кратко време по малко от две години да постигна нещо.На ясно съм , че съществуват много видове хибискус. Аз обаче тук ще покажа само един. В друга публикация ще разкажа за друг вид . И така ето какво намерих 2007г.

Само отрязах горната част и го поставих в тази саксия . И го поливах четири месеца. Това действие се разви през ноември.След това през цялата 2008 г. просто не вървеше. Нито изсъхва нито развива клонки. Стоеше си на едно развитие. Чак през есента на 2008г. започна да показва признаци на съживяване. Започна да пуска нови клонки, листа. Аз само това чаках. И се започна едно рязане. Колкото се покажат толкова изрязвах. И така до лятото на 2009г. когато оставих да се развият покаралите клонки . За което ми се отблагодари ето как:






След цъфтежа а той не бе кратък може би в продължение на месец. Един цвят пада почти веднага друг се показва. Та след цъфтежа премина в покой. И сега през януари 2010г. изглежда ето така:





Това е развитието му до сега. Разбира се в никакъв случай не може да се говори за бонсай все още . Но нали от някъде трябва да се започне?

1 коментар:

  1. Направо се замислих да жертвам ли моята. Имам две. Купих си един бонсай тези дни,мечта от ученическите ми години. Харесвам бонсаите,но нямах кураж,а и време да се занимавам...От няколко дни чета усилено и много се навих..Днес се сдобих с едно дъбче,до нас на поляната(живеем на вила)видях ябълка ли круша ли утре ще ходя да го видя и извадя,сега се замислих и за розата...Тъкмо стъблото и е дебело колкото палец почти. Може пък да ми се получи

    ОтговорИзтриване